Jdi na obsah Jdi na menu
 


ŠKODA FABIA

1. 2. 2008
Nejmenší modelová řada ŠkodaFabia je jako jedna z mála ve své třídě nabízí zákazníkům rovnou tři karosářské verze - kompaktní hatchback, prostorné a elegantní kombi, i klasický sedan. Vzhled vozu navazuje na designérský styl automobilů Škoda zahájený Octavií první generace, který však fabia interpretuje v poněkud emocionálnějším duchu. Ten se projevuje zejména "usměvavou" přídí což je zásluha zvláštního tvaru světlometů. Velkorysá výška karosérie a poměrně dlouhý rozvor umožnily dobré využití obestavěného prostoru. Dveře zavazadlového prostoru u hatchbacku a kombi jsou opatřeny malým spoilerem navazujícím na linii střechy a stíračem. U sedanu je víko zavazadelníku ukončeno odtrhovou hnanou a uloženo na vyspělých víceprvkových závěsech. Jednou z priorit při vývoji vozu byla pasivní bezpečnost, což se projevuje v tomto segmentu nadprůměrnou robustní karosérie. Po pěti letech od uvedení verze hatchback na trh, prošly všechny tři její karosářské varianty faceliftem - dostaly stylovější vnější "kabát" a změn doznal i interiér. Již na první pohled je znatelná výrazná změna designu přední části karoserie a to zejména nárazníku, nový tvar dostaly přední mlhové světlomety a otvory pro vstup vzduchu. Při pohledu zezadu určitě nepřehlédnete nový design zadní skupinové svítilny. K dispozici jsou nové kryty kol i litá kola s novým designem.
Nově tvarovaný je čtyřramenný volant, přístrojová deska má nyní na povrchu dva dezény a dokonale ladí se všemi barevnými variantami interiéru s novými potahovými látkami. Nová grafika kombi přístroje znamená výbornou čitelnost údajů a perfektní přehlednost. Příjemné zelené podsvětlení nerozptyluje pozornost a neunavuje oči ani při dlouhé jízdě. Ve standardní výbavě všech Fabií je výklopná schránka na nápoj v přístrojové desce, ve které je navíc držák na tužku (u vozů vybavených klimatizací je možné nápoj i vychladit). Komfort neobvyklý u mnoha jiných značek této kategorie patřil vždy mezi největší přednosti Fabie. Dopřát si u své Fabie můžete například elektrické ovládání a vyhřívání vnějších zpětných zrcátek, elektrické ovládání oken, klimatizaci s automatickou regulací, chlazené schránky, tempomat, výklopný držák nápojů v přístrojové desce, nebo například praktický odkládací prostor pro deštník u Fabie Combi jsou jen malým výčtem výbav, které mohou z Vaší cesty novou Fabií učinit opravdový zážitek. V nabídce mimořádných výbav nechybí například xenonové světlomety, parkovací senzory nebo navigační systém s dynamickým modulem, který nyní komunikuje také česky (s novým navigačním CD ČR).
Základní objem zavazadlového prostoru hatchbacku činí 260l, zavazadelník kombi pojme 426l a sedanu 438l. U všech tří karosářských variant je možné zavazadlový prostor výrazně zvětšit sklopením zadního sedadla. Podvozek fabie používá osvědčená technická řešení. Přední náprava je tvořena spodními příčnými rameny, vzpěrami McPherson a příčným stabilizátorem. Vzadu nalezneme podélná vlečná ramena spojená zkrutnou příčkou. Na přední nápravu se montují kotoučové brzdy s vnitřním chlazením, zadní kola zpomalují kotouče (od 74 kW). Hřebenové řízení je standartě vybaveno elektro-hydraulickým posilovačem.
Každého zájemce zcela jistě uspokojí nabídka pohonných jednotek. Moderní základní motor je škodovácký tříválec 1.2 HTP o výkonu 40 kW. Následuje jeho výkonnější verze, která dává 47 kW. Pro náročnější zákazníky je určen moderní šestnáctiventilový motor 1.4 16V, který dává 55 nebo 74 kW. Jeho slabší provedení lze získat i se čtyřstupňovou automatickou převodovkou. Nejvýkonější benzinová Fabia má motor 2.0 MPI s výkonem 85 kW. Pro příznivce dieselových motorů je připravena čtveřice vyspělých agregátů s přímým vstřikováním paliva. Nepřeplňovaná verze 1.9 SDI dává 47 kW. Přeplňované provedení vybavené vysokotlakým vstřikovacím systémem Pumpe-Düse se chlubí od 55kW (v případě moderního maloobjemového tříválce 1.4 TDI), až po variantu 1.9 TDI s 96kW ve sportovním provedení RS, doplněný šestistupňovou převodovkou, dodává Fabii vynikající dynamické parametry a potěší i hospodárností. K silným stránkám vozu patří jízdní vlastnosti. Optimálně vyladěný podvozek s kompromisně naladěným pérováním činí z Fabie vůz schopný poskytnout kromě komfortu i sportovní zážitky. Díky kvalitním materiálům a výbornému dílenskému zpracování převyšuje většinu svých konkurentů.
Již základní provedení Junior obsahuje přípravu pro montáž střešního nosiče nebo plastové kryty všech podběhů, ve vnitřní výbavě nechybí airbag řidiče nebo imobilizér. Počínaje provedením Easy má Fabia nárazníky lakované v barvě vozu a od verze Classic také tónovaná skla či čtrnáctipalcová kola s velkoplošnými kryty. V interiéru pak najdete výškově stavitelné sedadlo řidiče, volant nastavitelný ve dvou osách a také přípravu pro rádio se čtyřmi reproduktory. Základní výbava verze Ambiente je rozšířena o mlhovky, elektricky nastavitelná vnější zpětná zrcátka nebo elektrické ovládání předních oken a centrální zamykání. Připraven je i model pro náročné. Z každého detailu Fabie Elegance vyzařuje dojem luxusu a individuality. Automatická klimatizace, tempomat a palubní počítač jsou samozřejmostí. Kožený interiér Fleret potom dokáže povýšit celý automobil na člena vyšší společnosti. Milovníkům adrenalinu a sportovního stylu jízdy je určena Fabia RS – malý a silný dravec na čtyřech kolech. Dojem z vozu umocňují xenonové světlomety a kola z lehkých slitin s nízkoprofilovými pneumatikami. Ve sportovní designu je vyveden také zadní spoiler, nárazníky a samozřejmě celý interiér. Náročnější zákazníci ale mají přesto možnost výbírat další prvky z bohaté škály výbav na přání. Výhodný poměr ceny a užitné hodnoty činí z Fabie tu nejlepší možnou volbu pro široké spektrum zájemců o koupi nového vozu, ať již se rozhodují pro kteroukoli karosářskou verzi. Zákazníci mají také nyní na výběr ze tří UNI barev a osmi metalíz.
Špičková kvalita výroby, nejmodernější technologie, inteligentní elektronika a nejkvalitnější materiály jsou u Fabie stejně samozřejmé jako perfektní jízdní vlastnosti, či mimořádná úroveň pasivní i aktivní bezpečnosti a spolehlivost.
 

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Zatím nebyl vložen žádný komentář